Aanbod trainingen

Bij mijn trainingen op maat staan de deelnemer, de bedrijfsdoelstelling en de marktontwikkelingen centraal.

Een resultaatsdoelstelling, zoals het ziekteverzuimpercentage, klanttevredenheidsscore of productiviteit, is altijd het vertrekpunt. Hierdoor is het succes van het traject meetbaar en het rendement op de investering zichtbaar.

Mijn expertise en ervaring liggen op het gebied van commercie, management en teamcoaching.

Wilt u ook gedrag dat werkt?

Neem vrijblijvend contact op voor vragen of om een afspraak te maken.

Management training

Contact

Commerciële trainingen

Bij commerciële trainingen gaat het om het realiseren van resultaatsdoelstellingen. Of het nu gaat om het maken van nieuwe klanten of om meer verkopen te realiseren bij bestaande klanten.

Verkooptraining

Met een vlotte babbel ben je nog geen goede verkoper. Voor succes moet je weten wie je klant is. Hoe achterhaal je deze klantbehoefte? Leer een gestructureerd verkoopgesprek te voeren en bezwaren om te zetten in verkoopkansen. Zet de klant centraal en niet jouw product of dienst. Creëer een open klantcontact. Krijg meer klanten, meer tevreden klanten en een hogere omzet.

Voor iedereen die verantwoordelijk is voor commerciële resultaten.

Klantgericht werken

Veel medewerkers geven zichzelf een acht of een negen als het gaat om klantgericht werken. Geeft de klant dat ook? Welk effect heeft het gedrag op de klant? De basiselementen van deze training zijn reflecteren op eigen gedrag en dat van collega’s. Daarnaast wordt de huidige manier van werken onder de loep genomen. Hoe klantgericht is deze? Krijg meer tevreden klanten en haal meer omzet uit een klant.

Voor iedereen die klantcontact heeft.

Acquisitietraining

Voor iedereen die het klantenbestand wil uitbouwen is koud en warm acquireren een must. Geen uitstel: pak de telefoon en bel! Leer hoe leuk en simpel warme en koude acquisitie kan zijn.

Management trainingen

Managers spelen een cruciale rol bij een succesvolle gedragsverandering. Daarom werk ik bij voorkeur (eerst) met hen. Op het gebied van management en leiderschap geef ik de volgende trainingen.

Persoonlijke ontwikkeling

Om sturing te kunnen geven aan de ontwikkeling van anderen is het belangrijk dat je effectief leiding kun geven aan jezelf en je eigen ontwikkeling. Voor elke manager is zelfreflectie de basis van groei en succes en staat daarom centraal in deze training. Inzicht en focus op kwaliteiten en deze uitbouwen. Bewustwording van het effect van eigen communicatie richting het team, de klant en het resultaat.

Resultaatgericht aansturen

In deze training leren managers verbanden zien tussen de bedrijfsresultaten en het gedrag van het team. Het gedrag wat aansturing behoeft wordt zichtbaar bij het trekken van de juiste conclusies uit de bedrijfsresultaten en een objectieve observatie van het team. Hiermee kan de manager de vinger op de juiste plek leggen, doelen stellen en gericht aansturen.

Aansturen van een zelfsturend team

Teams met eigenaarschap voor het werk hebben meestal meer motivatie, energie, ondernemerschap en werkplezier. Met als gevolg dat de organisatie goede resultaten behaald.

Het invoeren van zelfsturing in een organisatie vraagt een andere manier van werken van de manager en van de medewerkers. In deze training krijgt de manager inzicht in het gedrag wat nodig is om teams te ontwikkelen naar zelfsturing. De manager krijgt inzicht in de verschillende fases van teamontwikkeling. Leren destructief en constructief gedrag te herkennen. Het vereiste gedrag wordt gespiegeld aan hun eigen praktijk en omgezet in een actieplan.

“In deze training viel voor mij het kwartje. Ik moest veel meer zaken uit handen geven. Dit deed ik en het team bloeide op. Mijn medewerkers voelde zich belangrijk en namen de verantwoordelijkheid voor het eindresultaat.”
Dominique van Ooik, Filiaalmanager, ICI PARIS XL

Managementtraining

Duidelijke communicatie wérkt bij het aansturen van het team. Zelfreflectie, objectief observeren, motiverend aanspreken en consequent opvolgen zijn de basiselementen van mijn managementtrainingen. Hieronder een aantal vaardigheidstrainingen op een rij:

  • Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren
  • Aanspreken en feedback geven
  • Situatiegericht leidinggeven
  • Sollicitatiegesprekken voeren
  • Effectief werkoverleg voeren.
“Ik focus op de invloed die ik wél heb, op mijn team en de klant.”
Miranda van den Akerboom-Grummel, Filiaalmanager ICI PARIS XL

Teamcoaching

Teams zijn de kracht van de organisatie. Eigenaarschap binnen het team is belangrijk om effectief en klantgericht te werken. Om goed samen te werken is het belangrijk dat het team ‘de goede dingen’ doet. Er mag geen tijd en energie verloren gaan aan slechte communicatie, onbegrip en onduidelijkheden.

Wilt u een zelfstandig team dat de zaken met elkaar oplost? Als teamcoach helpt ik het team kwesties uit te spreken en ineffectieve patronen te herkennen. Met heldere doelstellingen en concrete afspraken verleg ik de focus naar de klant en de organisatiedoelstelling.

Train de trainer

Naast commerciële- en managementtrainingen heb ik regelmatig startende trainers opgeleid in het trainersvak. Graag deel ik mijn passie voor het vak met hen en leer ze de bijbehorende vaardigheden.

Wilt u een training laten uitvoeren door uw eigen medewerkers op het gebied van klantgericht werken of verkoop? Met veel plezier ontwikkel ik deze training. Daarnaast train ik de interne trainers om de training succesvol uit te voeren met het gewenste resultaat.

Persoonlijke coach

Naast het geven van trainingen doe ik ook persoonlijke coaching. De onderwerpen voor persoonlijke coaching lopen uiteen maar zijn vaak werk gerelateerd. De coachvraag kan zowel persoonlijk als zakelijk zijn.

Ik coach efficiënt en resultaatgericht. Ik gebruik de dynamische methodieken Voice Dialogue (een ervaringsgerichte manier die je in contact brengt met de verschillende kanten van je persoonlijkheid. Het leert je jezelf beter te managen en je keuzevrijheid te vergroten) en provocatief coachen (een prikkelende manier van helpen middels een unieke combinatie van warmte, uitdaging en humor)

In de coachsessie zorg ik voor de juiste balans tussen confrontatie en het zelf vinden van antwoorden. Er wordt een concreet actieplan opgesteld met handvatten om het persoonlijk doel te realiseren.